FAQ - Nejčastější dotazy
Musím se zaregistrovat, když si chci objednat?
Ne, nemusíte. Díky registraci ale není nutné při každém nákupu znovu zadávat fakturační údaje. Vaše údaje zadané při registraci nebudou poskytnuty nikomu dalšímu kromě osob, které odpovídají za průběh objednávky (viz Obchodní podmínky, článek II., Ochrana osobních údajů).
Mohu si objednat zboží telefonicky nebo si přijít osobně vybrat?
To bohužel není možné, objednávku lze zadat pouze v e-shopu. Tak se objednávka dostane do našeho systému a my ji můžeme zpracovat. Pokud nevíte, jak zadat objednávku v e-shopu, přečtěte si níže dotaz "Jak se v e-shopu nakupuje?", příp. se na nás obraťte s žádostí o radu telefonicky nebo na e-mail eshop(at)czu.cz.
Kolik zboží si mohu objednat v jedné objednávce?
Pro doručení poštou nejvýše 20 ks zboží, při osobním odběru není počet kusů omezen.
Co je to nákupní košík a kde ho najdu?
Nákupní košík je seznam zboží, které jste si vybrali do své objednávky, ale ještě jste je neobjednali. Během vašeho prohlížení stránek e-shopu si "pamatuje" všechno zboží, takže můžete libovolně přidávat další zboží, měnit počet položek nebo je z košíku odstranit. Odkaz naleznete na každé stránce, vždy v pravé části horní zelené lišty, odkaz "Můj košík".
Jak se v e-shopu nakupuje?
Nejdřív si vyhledejte zboží, které chcete koupit (viz Návod k vyhledávání). Poté klikněte na zelené tlačítko s obrázkem vozíku - tím se vybrané zboží přidá do nákupního košíku. Tímto způsobem si vyberte všechno požadované zboží. Když máte vybráno, přejděte do košíku a pečlivě si zkontrolujte, zda máte vše, co potřebujete. Poté klikněte na tlačítko "K pokladně". Budete přesměrováni na stránku s potvrzovacím formulářem. Nejdříve vyplňte fakturační adresu, poté dodací adresu. Pokud je stejná jako fakturační, není třeba ji vypisovat podruhé. Poté si zvolte způsob dodání a na konci klikněte na "Odeslat objednávku". Tím je proces podání objednávky dokončen.
Proč nejde vybrané zboží přidat do košíku?
Pokud chybí tlačítko pro přidání do košíku, znamená to, že položku máme sice v sortimentu, ale momentálně není skladem. Doobjednání zboží zpravidla trvá 2 - 5 pracovních dnů, u zahraničních titulů to může být i déle.
Po přidání zboží do košíku mi nejde dokončit objednávka. Co s tím?
Zboží se vám rezervuje až po dokončení objednávky. Pravděpodobně jsme měli na skladě poslední kus a jiný zákazník potvrdil objednávku dříve než vy. Obnovte prohlížeč a zkontrolujte stav skladu dané položky - pokud je skladem, a přesto vám objednávka nejde dokončit, kontaktujte nás, jedná se pravděpodobně o systémovou chybu.
Jsem vlastníkem slevového kuponu do ČZUeshopu, jakým způsobem ho můžu uplatnit?
Postup při vytváření objednávky zůstává stejný, pouze před odesláním nákupního košíku „K pokladně“ vložte do řádku „Slevové kódy“ kód z Vašeho slevového kupónu např. 12345 a potvrďte ho tlačítkem „Použít kupón“. Sleva, která je uvedena na Vašem kupónu se odečte. Teprve poté je možné dokončit objednávku.
Aby e-shop kupóny akceptoval, vždy se řiďte pokyny uvedenými na kupónu. Tzn., pokud je na Vašem slevovém kupónu uvedeno, že platí pouze pro registrované uživatele, před samotným použitím slevy je třeba se do e-shopu přihlásit. Sledujte také platnost slevového kupónu.
V případě, že Vaše objednávka je v menší hodnotě než částka uvedená na slevovém kupónu, rozdíl vždy propadne. Slevový kupón, pokud není uvedeno jinak, nelze uplatnit na poštovném.
Na stránkách Reprografického studia jsem našel skriptum, které potřebuji, ale v e-shopu není. Proč?
ČZUeshop je provozován Knihovnou ČZU, od Reprografického studia pouze odebírá skripta. Může se stát, že ne všechna skripta z nabídky Reprografického studia najdete i v naší nabídce.
Prodáváte i reklamní předměty, např. tužky, hrníčky, trička nebo pivo Suchdolský Jeník?
Ne, neprodáváme. Tyto předměty můžete zakoupit v CZUshopu ve vestibulu menzy ČZU.
Dají se přes e-shop koupit publikace s otázkami k přijímacím zkouškám?
Ne, přes e-shop se publikace týkající se přijímacích zkoušek pořídit nedají. Publikace jsou dostupné přímo na příslušných fakultách.
Na Fakultě agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů (studijní oddělení, dveře č. 112) lze koupit Modelové otázky pro přijímací zkoušky z biologie a Modelové otázky pro přijímací zkoušky z chemie.
V Reprografickém studiu (suterén PEF) je možno zakoupit tituly Cizí jazyk - přijímací zkoušky na PEF ČZU v Praze a Matematika - přijímací zkoušky na PEF ČZU v Praze.
Mohu ještě změnit odeslanou objednávku?
Ne, tu už nelze změnit. Proto si objednávku před odesláním dobře zkontrolujte. Další zboží si objednejte zvlášť novou objednávkou, případně tu stávající zrušte (e-mailem nebo telefonicky) a zadejte objednávku novou.
Lze platit kartou?
V současnosti platit kartou nelze.
Mohu zaplatit bankovním převodem pomocí poštovní poukázky (tzv. složenky)?
Ne, to bohužel není možné. Náš systém tuto platbu nedokáže identifikovat a nespáruje ji s objednávkou, což znamená, že nezjistíme, že jste již zaplatili.
Za jak dlouho si mohu vyzvednout objednávku osobně?
Osobní vyzvednutí je možné až poté, co obdržíte e-mail o tom, že je zásilka připravena k vyzvednutí, nejdříve však následující den od zadání objednávky.
Jak dlouho bude odložena objednávka ve výdejním místě?
Zboží je možné vyzvednout do 7 kalendářních dnů od potvrzení jeho expedice. Nevyzvednutá objednávka bude poté stornována.
Jak zjistím výši poštovného?
Poštovné se vypočítá automaticky podle počtu objednaných položek, platebních metod a způsobu doručení. V ČZUeshop existují čtyři sazby
interní označení balíku |
platba dobírka |
platba bankovní převod |
Balík 95 | 180 Kč | 130 Kč |
Balík 115 | 210 Kč | 160 Kč |
Balík 145 | 230 Kč | 180 Kč |
Balík 230 | xxx | 270 Kč |
Výši poštovného zjistíte na stránce souhrnu objednávky před tím, než ji budete odesílat.
K poštovnému je vždy připočítáno i balné!
Zasíláte také do zahraničí?
Ne, dodání objednávky poštou je možné pouze v rámci České republiky.
Lze doručit zásilku expresní nebo kurýrní službou?
Ne, zatím nenabízíme jiné způsoby doručení než ty, které jsou aktuálně dostupné v obchodě.
Kdy dorazí moje zásilka?
V rámci ČR lze doručení zásilky očekávat do 3 - 7 dnů. Od okamžiku expedice datum a čas doručení zásilky na zadanou adresu závisí výhradně na dopravci, jímž je Česká pošta. Proto nemáme možnost zjistit datum předpokládaného doručení ani je jakýmkoli způsobem urgovat.
Objednal/a jsem si již dávno a moje objednávka stále nedorazila. Jak je to možné?
Ze všeho nejdřív zkontrolujte, zda jste správně vyplnili všechny údaje. Zejména si ověřte platební údaje při převodu na účet - zadáte-li nesprávně částku, variabilní či specifický symbol, platba se nepropojí s objednávkou a my nezjistíme, že jste již zaplatili. To se stane i v případě, že omylem zašlete vyšší částku. Pokud jste zjistili, že jste odeslali platbu s nesprávnými údaji, kontaktujte nás e-mailem nebo telefonicky a my dohledáme Vaši platbu manuálně. Manuální dohledání platby je nutné i v případě, že jste platbu bankovním převodem provedli pomocí poštovní poukázky (tzv. složenky), proto nedoporučujeme složenky používat. Vzhledem k počtu transakcí na účtu ČZU to může zdržet vyřízení Vaší objednávky až o několik týdnů.
Je možné zboží reklamovat?
Ano, je to možné. Podrobně se o reklamaci včetně podmínek pro vrácení peněz dočtete v Reklamačním řádu.
Jak dlouho trvá vyřízení reklamace?
Zpravidla 30 dní. Případné vracení peněz pak trvá ještě pár dní navíc (vzhledem k velkému objemu transakcí na účtu univerzity a nutnosti manuálního dohledání platby).
Lze vyžadovat v rámci reklamačního řízení vrácení zaplaceného poštovného a balného?
Ne, to možné není, neboť služba přepravy zboží byla již poskytnuta a zaplacena.